Livet har ingen bruksanvisning.

Så är det verkligen.
Livet har ingen bruksanvisning fast vissa försöker kontrollera en.
I natt jag drömde, något som jag aldrig drömt förut.
Jag drömde det var fred på jord, och alla krig var slut.

Jag drömde om en jätte sal, där stadsmän satt i rad
Så skrev de på ett konvolut, och reste sig och sa:

"Det finns inga soldater mer, det finns inga gevär.
Och ingen känner längre till, det ordet militär"

På gatorna gick folk omkring och drog från krog till krog.
Och alla drack varandra till, och dansade och log.

I natt jag drömde något som jag sldrig drömt förut.
Jag drömde det var fred på jord och alla krig var slut.

Inatt jag drömde något som jag aldrig drömt förut.
Jag drömde det var fred på jord och alla krig var slut!

Jaa, det borde ju vara så. Men icke!





Jag skulle kunna lägga upp en massa låttexter som handlar om
nästan samma sak som den där.
Till exempel : P!nk - Dear Mr. President.
Där sjunger hon om Irak-kriget och hur hon undrar hur han fortfarande
kan leva med att ha
skickat ut en massa soldater i krig utan att ens tänka på konsekvenserna.
Detta handlar då om George Bush.
Den låten handlar också om situationen i USA och att
hon undrar varför Bush inte gjorde något för att förhindra det.



Dear Mr. President,
Were you a lonely boy?
Are you a lonely boy?
Are you a lonely boy?
How can you say
No child is left behind?
We're not dumb and we're not blind.
They're all sitting in your cells
While you pave the road to hell.

"the road to hell"..
Jaa, det är väl dit vi är på väg. Om vi nu skulle titta på Sveriges samhälle
så är det ju inte mycket bättre.
Jävla moderater. Dom vill sänka skatterna och privatisera allt.
Läkarvård och skolor tillexempel.
Dom som inte har råd med operation eller försäkring får klara sej utan vård isåfall.
Dom som är cancerdrabbade men inte har råd att operera sej har ju inget annat
val än att leva med cancern isf.
Idioti kallar jag det, dom kallar det arbetarpartiet. Dom vill leda Sverige in i ett "bättre" samhälle
men hur fan ska det gå till?
Det finns inget bra parti, det finns bara dom som är mindre idiotiska.
Jag vet inte vem som sa det men den personen har fanimej rätt.


Jag har inget intressant att säga igentligen, jag ville bara uttrycka mitt hat för moderater och idioter som Bush lite.



Jag tyckte att denna vackra och otroliga kvinna skulle få en plats i min blogg.











Kommentarer
Postat av: Morrica

Jo, du hade verkligen något mycket klokt och intressant att säga, och du säger det väl.

2010-03-11 @ 13:42:11
URL: http://curiousheathen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0